viernes, 24 de abril de 2009

MERMELADA DE MADROÑOS/MELMELADA DE CIRERES DE PASTOR

Hola de nuevo. Muchas gracias por vuestros comentarios, no puedo actualizar todo lo que yo quisiera. Además para colmo me diagnosticaron un herpes en la espalda y me ha dejado un poco K O.
Repasando mis recetas y las fotos he visto que tenía muchas por publicar y que se me habian olvidado. Esta mermelada que hoy os presento, no os voy a decir que sea sencilla más que nada es laboriosa pero esta riquisima.
Tiene historia su recolección. No se si os he contado que somos aficionados a Jugar al golf y en una de nuestras visitas a uno de los campos, cuando subiamos hacía el campo vimos muchos arboles con sus frutos en la carretera, jugamos, comimos y al ir hacía casa bajando por la carretera nos paramos, no pudimos coger más por no llevar más bolsas de plastico, usamos las de los chalecos y esta es la cantidad que recogimos. Bueno espero que os sirva de algo, a mi me ha servido al publicarla para recordar aquel dia de una manera agradable. Os dejo unas fotos para que veais lo que sobretodo os recomiendo en el final de la receta.


Ingredientes:
-1 Kg 150 grs. madroños
-75 ml zumo limón
-525 grs. azúcar
-225 ml. agua mineral

Preparación:
-Lavar los madroños.
-En un recipiente de cristal, a poder ser, disponer los madroños,con 125 grs del azúcar y el limón. Dejar en maceración unas ocho horas, tapando el recipiente con pael film y entrar en el frigorífico.
-Pasado este tiempo disponer en una cazuela y añadir el agua. Calentar a una temperatura de 50º, ir removiendo con la ayuda de una cuchara de madera, hasta que veamos que esta pochada y nos pueda ser fácil de pasar por un tamiz.
-Una vez obtenida la pulpa de haberla pasado por el tamiz, echar de nuevo en la cazuela con el resto de azúcar y llevar a ebullición durante 4 minutos aproximadamente, hasta que este de la textura deseada.

NOTA- Es importante el paso del tamiz, es preferible usar un tamiz muy fino, ya que el granillo de los frutos es desagradable de encontrar al tomar la mermelada.


Encuentro estos frutos bellisimos.
Fijaros que bonitos que son

Aqui podeis apreciar antes de pasar por el tamiz en la primera cocción.

Este es el primer paso del paso por el chino.


Aunque parezca que no queda granillo, aqui aún estaba por pasar por segunda vez


Aqui la última pasada antes de ponerla de nuevo a cocer. Fijaros que aún queda granillo en el tamiz.

21 comentarios:

Mome dijo...

Hola guapísima,crec que aquesta melmelada ha d´estar bonísima, amb el teu permís me la copio per que a la meva mare li encanten i fins hi tot molts cops els ha possat amb aiguardent, gracies.

Que et milloris, petons.

La Taula d'en Bernat dijo...

A casa aquestes cireres silvestres les anomemnem "cireres d'arbost". Em recorden molt a quan jo era petita i feia llargues passejades amb els meus oncles pel bosc. Però fa un munt d'anys que no en menjo ni n'he vist... així que m'ha agradat llegir la teva entrada i veure'n les fotografies.
Et felicito per la melmelada. T'ha quedat finíssima i molt apetitosa.
Recupera't aviat de l'herpes. Això sí que és empipador!

Petons!

Begoña dijo...

Qué bonito!!!! Lo que yo daría por encontrar madroños....los recuerdo de cuando era pequeña, igual que las fresitas silvestres. No los he vuelto a ver. Tiene que estar delicioso.
Cuidate mucho, que queremos verte por aquí. Vale?
Un saludo, Begoña

Maria dijo...

Ui, Tere, ets una privilegiada de trobar aquestes cireres d'arbost tan a ma.. i quina melmelada més bona t'haurà sortit... El pare, tocadet però bastant més recuperat del que ens pensavem.. i tu, a veure si també descanses de les males notices, que precisament un herpes, és molt doloros i t'ho hauràs passat molt malament.
Cuida't i recuperat del tot..
Petons i records al princep..

SandeeA dijo...

qué bien! Tengo un madroño en el jardín y el año que viene los acabé tirando todos por no saber qué hacer con ellos... este año, usaré tu recetita, muchísimas gracias!!!!!!

Núria dijo...

Tere, que original esta mermelada!! La pena es que no sé dcnde encontrarlos para poder recolectar...jeje. Espero que estés recuperada ya del maldito herpes, cuanto siento la época que estás pasando..

Un beso
Núria

Francesc dijo...

No se m'hauria ocorregut mai que amb aquests fruits es podria fer una melmelada. A Tavernes de la Valldigna en diuen "amborcers". Tenen fama de ser uns fruits que poden provocar borratxeres si se'n mengen molts. Com que un cosí germà meu té un parell d'arbres d'aquests li passaré la teua recepta. Salutacions i que vaja bé la salut, que és molt important. Besades meues i d'Oreto

Eva dijo...

Afortunadamente tengo un madroño en los jardines de mi trabajo. El año pasado recogí suficientes frutos para hacer un botecito de mermelada. Sí que es un poco más laboriosa pero merece la pena el resultado.

Espero que te mejores. Un abrazo. Eva

aandara dijo...

Se me parecen a los lychiees, creo que es lo mismo, el ano pasado vi que los vendian en algun sitio, buscare este ano y si consigo me apunto seguro a hacerla se ve deliciosa
Un beso
Amalia

Anónimo dijo...

Qué maravilla... aunque ya se pasó la época de los madroños, me guardo tu receta para el invierno próximo

Besos

La cuina vermella dijo...

Estimada, quina mala sort això de l'esquena... en fi, menys mal que no perds l'humor i ens regales aquestes receptes tan bones, amb aquests ingredients tan exquisits. Molts petons.

Glòria dijo...

Espero que ja estiguis recuperada del tot i amb ganes de continuar regalant-nos les teves receptes. Aquesta és d'autèntica artesania, eh?.

Raquel dijo...

Que bonitos madroños no imagino el sabor me parece muy curiosa... espero que estes mejor, besos.

enric dijo...

Ui, Tere!... Prepara’t perquè m’”enrotllo”, i és que amb aquesta melmelada feta amb cireres de pastor (o d’arboç) m’ha vingut a la memòria el meu fill petit, que ahir precisament va fer trenta anys, i que, de menut, era tot un problema, i dels grossos!, per menjar, ja que, segons ens havien dit els pediatres a qui havíem consultat, tenia l’estómac inmmadur, i com que tot el que li entrava per la boca li sortia pel mateix lloc, era un nen molt inapetent, i ens tenia preocupadíssims.

Un dia, uns bons amics van anar d’excursió pel Maresme i, com vosaltres, van recollir cireres d’arboç. En van fer melmelada, i ens en van donar un potet. A l’Enric, que així també es diu el meu fill, li va entusiasmar, i de quina manera!, tant és així que, amb una miqueta de res d’aquella melmelada, li abellia tot: carn, peix, verdures... Noia: ens semblava que havíem trobat la panacea! Ho vam consultar amb el pediatra, i ens va dir que amb la poca quantitat que n’hi donàvem -només la justa per emmascarar els gustos- no li podia fer cap mal.

Els nostres amics ens van anar donant pràcticament tot els pots de melemelada que havien fet i, quan ja no en tenien, en van anar a buscar més expressament per fer-ne de nova... Doncs bé..., al noi la melmelada nova ja no li va venir de gust.

Avui, tot dinant a casa, ho comentávem, i ell, està clar, ni se’n recordava, però nosaltres sí, i m’ha fet gràcia fer-t’ho saber.

Em sap greu el que dius de l’herpes a l’esquena, Tere. Desitjo que se’t curi ben aviat, ja que, pel que tinc entès, és molt dolorós.

Una abraçada ben forta (sense tocar-te l’esquena, eh?)

Margarida dijo...

Que bona aquesta melmelada de cireres d'arboç. Aquí, a la Conreria, és un goig passejar per tots els seus corriols i contemplar el vermell d'aquest fruit a banda i banda del camí.
Una vegada vam estar un munt d'hores caminant per la Serra de les Gavarres (Baix Empordà)a la recerca de l'Arboç de Can Genoer, classificat com a Arbre Monumental de Catalunya.
Tens un bloc ple de receptes interessants, i si no et fa res t'apunto a la llista dels blocs que segueixo.
Una abraçada.

frambuesa dijo...

Hola, me parece una mermelada estupenda, aunque no termino de imaginar como serà su sabor, yo he hecho de fresa a la pimienta rosa y el resultado ha sido estupendo por lo que espero repetìr,Por cierto de donde has sacado las etiquetas de tùs botes son preciosas.
Un saludo. Yolanda.

Cocinapro dijo...

Pues tiene una pinta muy buena la mermelada. Y los botes son preciosos.

PILAR dijo...

Quina melmelada més original. No la coneixia. Les fotos dels fruits son una preciositat i els pots fantastics. Una recepta estupenda!
Espero que et restebleixis el més aviat possible ja que els herpes son molt dolorosos.
Petons

Manduca dijo...

No m'imagino el seu sabor però pel aspecte ha d'estar boníssim!!!! Cuida't molt!!!

Boston1955 dijo...

Mome.
Pots copiar tranquilament, a mi com a la teva Mare també m’agradan molt . Gracies per la teva visita.

Anna.
A mi com a tu, també en recorden a quan jo era petita i anaba amb el meu Pare per el bosc.

Begoña.
La de años que hacía que no los veía y cuando las vimos nos transportaron a nuestra niñez.

Maria.
En primer lloc records del Princep, sempre que hem deixes un comentari li dic. En segon lloc va se casualitat anar ala i trobar-los. Gracies per la teva visita.

SandeeA.
Pues aprovecha el madroño que la mermelada esta muy rica, Gracias por tu visita

CocinArte.
Nuria, pues solo tienes que ir un dia de paseo por el bosque jejeje. El dichoso herpes mal me lo esta haciendo pasar. Gracias por tu visita.

Francesc.
Dons si, també podem fer melmelada, Si que es veritat el que dius de le borratxeres, el meu Pare sempre en deia, “no en mengis moltes que aniras piripi” jajajaja. Dons si el teu cosi germa en te jal i pots donar la recepta.
Gracies per les tevés visites incondicionals.
Records a l’Oreto.

Eva.
Gracias por tu visita. Que bien tener un árbol en el trabajo asi puedes recogerlos.

Aandara.
No son lo mismo que los lychiees. No se como los llamareis, pero no son lychiees. Gracias por tu visita.

Recetasdemama.
Ana, como me alegra que puedas tener la receta para el próximo año.

La cuina vermella
Gracies per la vostra visita parelleta, hem de mirar de no pedre l’humor que si noooooo.

Gloria.
Ja estic una mica millor, tot i que treures un herpes costa, i aixo que en varen donar 7 pastilles de les fortes. Gracies per la visita.

Raquel.
Son unos frutos muy bonitos, no se como explicar el sabor pero esta buenísima. Me voy recuperando. Gracias por tu visita.

Enric.
El teu fill era inteligent eh!!!! , jo que també era molt mal menjadora la meva mare m’ho feia amb la fruita que la barrejaba amb la carn imaginat el que hem de fer per els fills.

Margarida.
Si que es bona aquesta melmelada. No en fa res que en posis com a bloc que segueixes. Gracies per la teva visita.

Frambuesa.
Yolanda, no se como decribirte el sabor de esta mermelada, pero esta muy rica, ahora mismo no se de donde saqué las estiquetas, pero fue por internet las copie i las guarde.
Gracias por tu visita.

Cocinapro.
Gracias por tu visita y me alegra que te gusten los botes.

PILAR
Gracies per la teva visita, mica en mica en vaig recuperant.

Manduca.
Tal i com he dit els altres no se descriure el sabor, pero es bonísima. Gracies per la teva visita.

Anónimo dijo...

Molt bon lloc. Jo vaig ensopegar amb el seu bloc i volia dir que realment he gaudit de la navegació del teu bloc. Després de tot vaig a estar subscriure al seu feed RSS i espero que escriure de nou aviat!